Eindelijk buiten Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu Eindelijk buiten Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu

Eindelijk buiten Auckland

Door: Emmy Sommers

Blijf op de hoogte en volg Emmy

03 Mei 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Wat gaat de tijd toch snel! Ik ben ondertussen al een maand uit Nederland en ik ben al helemaal gewend hier, ik voel me helemaal thuis. Ik heb al geen tijd meer om elke week een reisverslag te schrijven, wat natuurlijk een goed teken is, ik houd me hier goed bezig! Twee weken geleden zijn we voor de eerste keer erop uit gegaan. We zijn naar Piha Beach geweest, een strand met 'gevaarlijk' hoge golven, zwart zand en met grote prachtige rotsen. Toen ik daar was kreeg ik echt zo'n moment van: Yeaaaah ik ben in Nieuw-Zeeland! Het was zo mooi! De week daarop heb ik mijn eerste dansles gehad. Ik had me ingeschreven voor een Hip-Hop danscursus van 10 weken, omdat ik natuurlijk niet zonder dansen kan haha. En ook dat is me erg goed bevallen! Heb elke week weer zin om even mijn ei kwijt te kunnen in dans. Vorig weekend hadden we een lang weekend door Anzacday, waardoor we zaterdag, zondag en maandag vrij hadden! We hebben de auto gepakt en zijn naar het noorden gereden, richting de Bay of Islands. We zijn wat langs het strand gelopen, hebben watervallen bekeken en zijn uiteindelijk naar een ‘glow worm cave' gereden. In deze grot gingen we met een gids de glimwormen bekijken waarbij de gids mooie verhalen vertelde over de ontdekking van de grot en informatie over de wormen zelf. Op het gegeven moment moesten we allen de zaklampen uitzetten en mochten we de wormen in het donker bewonderen waarop iedereen reageerde: ‘WAAUW’. Het was echt heel bijzonder om te zien, al die kleine groene puntjes die de grot oplichtte. Die avond hebben we in een hostel geslapen waarbij ik echt een vakantiegevoel kreeg. De volgende dag zijn we verder gereden naar Cape Reinga, het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland. Omdat we eigenlijk geen zin hadden om helemaal naar het noorden te rijden voor alleen een mooi uitzicht, hadden we een activiteit opgezocht: Zandsurfen! We huurden boards, liepen een mega hoge en steile berg op en waren van plan om naar beneden te boarden. Toen we eenmaal al onze moed bij elkaar verzameld hadden, gingen we met onze buik op de boards liggen en gleden we naar beneden. Het ging zo snel, maar het gaf zo’n kick! Nadat we een paar keer van de hoge berg afgegaan zijn was het tijd voor het noordelijkste puntje. Zodra je daar stond zag je aan beide kanten de prachtige turquoise zee, het was echt ongelooflijk mooi. Diezelfde dag zijn we weer terug naar Whangarei gereden, een klein stadje ten noorden van Auckland, en werden daar de volgende dag weer wakker. Helaas heeft het maandag de hele dag geregend, dus was ons leuke weekend weer ten einde. Het was echt een enorm leuk weekend! Dit weekend ben ik geen weekend weg geweest, maar hebben we dagtripjes gedaan. Zaterdag ben ik met een paar meiden van mijn flat naar Omaha Beach geweest, een wit zand strand, om even uit te waaien. Vervolgens zijn we naar het Shakespeare Park geweest waarbij we een wandeling hebben gemaakt. Het uitzicht was echt prachtig vanuit het bovenste puntje en we konden zelfs de skyline van Auckland in de verte zien. Vroeg in de avond waren we weer terug bij het appartement om ons klaar te maken voor HET feest: KLM Dutch Party! In mijn flat zitten veel Nederlandse studenten, die allemaal een Nederlands feest niet wilde missen natuurlijk, dus het zou een drukbezochte avond worden! Iedereen had oranje spullen gekocht en na een leuke pre-party zijn we richting de zaal gegaan waar het feest zou plaats vinden. De hele avond was er Nederlandse feestmuziek waarbij iedereen meezong en we konden zelf kroketjes bestellen. Het voelde weer even als thuis en het was echt een heel gezellige avond! En vandaag was het een rustige dag om van het feest bij te komen en ben ik naar Auckland Zoo geweest met mijn twee Nederlandse huisgenootjes. Naast mooie vogels, reptielen en wilde dieren hebben we gelukkig ook een ‘Kiwibird’ mogen spotten: het symbool van Nieuw-Zeeland. Ze leven hier ook in het wild, maar aangezien ze alleen ‘s nachts tevoorschijn komen is het moeilijk om ze in het wild te spotten. Maar het was in ieder geval weer een geslaagd weekend! Morgen begint weer een nieuwe werkweek en ben benieuwd wat de aankomende weekenden me brengen. Jullie horen het wel weer van me!

  • 03 Mei 2015 - 11:48

    Stef Albers:

    Je hebt jou belevingen mooi verwoord Emmy!

    Tot over 10 weekjes!

    Liefs mij

  • 04 Mei 2015 - 19:35

    Ed En Marieke:

    Hoi Emmy,

    Leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan en gezien hebt. Volgens mij is het een super mooi land. En als je de weekenden steeds leuke dingen gaat doen zal de tijd best snel voorbij gaan. Heel veel plezier en succes met je werk.

    Groetjes vanuit Wanroij.

    Ed en Marieke.

  • 07 Mei 2015 - 16:27

    Bettine:

    Hoi Emmy,

    Ik had al van jullie mam gehoord dat je je goed vermaakt in Nieuw-Zeeland. Het is ook leuk om te lezen wat je allemaal daar doet en ziet. Het lijkt mij geweldig mooi daar, komen er nog foto's? Veel plezier daar en blijf lekker genieten.

    groetjes Bettine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Emmy

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 6281

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 12 Juli 2015

Internship Auckland

Landen bezocht: