Midwinter Christmas?! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu Midwinter Christmas?! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu

Midwinter Christmas?!

Door: Emmy Sommers

Blijf op de hoogte en volg Emmy

02 Juli 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi guys! Hier ben ik weer, waarschijnlijk één van mijn laatste reisverslagen vanuit the City of Sails, Auckland. Morgen is het alweer vrijdag en dat betekent dat mijn één na laatste week er alweer op zit. Dus heb ik nog maar 1 week stage te gaan! De tijd gaat zo snel.

Laat ik beginnen met het feit dat we de auto hebben verkocht! We waren de afgelopen weken zo hard bezig geweest met 'markplaats'-sites, folders in hostels en facebook-postings, maar helaas ging de autoverkoop niet zo vlot als we gehoopt hadden. Maar we hebben 'm toch kunnen verkopen aan een Nederlandse man, wat hebben we een geluk gehad! Het enige nadeel is dat we afscheid hebben moeten nemen van ons beestje en dat ik nu 2 weken met public transport moet reizen. DRAMA.

Afgelopen weekend heb ik echt een geweldig en relax weekend gehad met mijn huisgenootjes! Het weekend begon in een dorpje wat ligt boven een goudmijn. Hier hebben we een rondleiding gehad waarbij we geïnformeerd werden over de werkwijze van de mijnwerkers en de verwerking tot goud. We hebben zelfs een stukje goud van US$ 1200 vast mogen houden!

Die middag zijn we naar Tauranga gereden, een plaatsje aan het strand met een gezellige boulevard. We hebben echt geluk gehad met het weer, de lucht was felblauw en de zon straalde heerlijk. Tijd om een terrasje te pakken! Ook vanaf het balkon bij ons hostel hadden we een prachtig uitzicht over de zee, ik kreeg er helemaal een vakantiegevoel van!

De volgende dag zijn we doorgereden naar Mount Muanganui. Dit is een hele grote berg welke vlak langs de zee ligt. Wij dachten, dat bergje lopen we eventjes op, maar hoe dichter we bij de berg kwamen, hoe hoger die leek. Uiteindelijk was het een flinke klim en hebben we zelfs in ons hempje gelopen omdat het zo warm was. Na een uurtje flink hiken waren we op de top waarbij we een prachtig uitzicht hadden. WAUW! De zee was fel blauw en de stranden vanaf die hoogte waren prachtig!

Dit weekend hebben we dus weer even een weekendje zomer gehad. Maar ook in Auckland is de vriesperiode alweer ten einde, het is hier weer 15 graden overdag. En wat ben ik blij dat ik nu niet in Nederland zit! Veel sterkte met de hittegolf iedereen, ik zal aan jullie denken ;).

Ojaa, dat wil ik ook nog even vertellen. Na ons zomers weekendje kwamen we in de supermarkt en zagen we dat alles versiert was met slingers, sterren en mega kerstman-poppen. Het blijkt hier dus midwinter Christmas te zijn! Dat betekent voor de kiwi's, twee keer per jaar kerstdiners en kerstcadeau's! Dat zouden ze in Nederland ook eens moeten introduceren...

Over 8 daagjes is stage klaar en over 10 daagjes is mijn lieve vriendje al down under! Jullie horen het wel weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Emmy

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 1415
Totaal aantal bezoekers 6260

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 12 Juli 2015

Internship Auckland

Landen bezocht: