It's freezing! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu It's freezing! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu

It's freezing!

Door: Emmy Sommers

Blijf op de hoogte en volg Emmy

25 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is weer een hele tijd geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. Eerst had ik op het werk nog wat tijd over om vlug mijn blog te schrijven, maar nu wordt het echt drukker en drukker! Wat natuurlijk ook weer een goed teken is. Mijn project loopt nu in volle gang en ik krijg steeds meer goeie ideeën om te kunnen onderzoeken. Leuk!

Jullie zullen vast denken: 'Huh, it's freezing?'. Nou iedereen roept het hier de hele dag: Welcome winter! Het blijkt dat het nog nooit zo koud is geweest in Auckland. Al is het 's nachts en 's ochtend rond de 0 graden, de kou is hier vochtiger dan in Nederland waardoor het kouder aanvoelt. In het zuidereiland is het op sommige plekken zelfs -20! Moet je voorstellen, ik ga daar heen over 3 weken... BRRR

Maar ik zal jullie even een kort overzicht geven van de gave dingen die ik heb gedaan down under. Ten eerste heb ik eindelijk kunnen SKYDIVEN! Joehoeee. Dit keer was het mooi weer, de zon scheen en een lichte wind: perfect skydive-weer dus! Ik had geskydived vanaf 15.000 feet (4,5 km) waarbij ik een minuut vrije val had. Deze vrije val was echt enorm gaaf maar ook zo gek, je valt gewoon helemaal in het niets. Ik ben echt heel blij dat ik het gedaan heb en ik zou iedereen aanraden om het ook een keer te doen!

Verder ben ik dat weekend naar een Maori village geweest. De Maori's zijn de oorspronkelijke inwoners van NZ voordat de Engelse hier de boel kwamen verwesteren. Het was interessant om te zien hoe ze leefde. We hebben ook een Maori zang en dans show gezien wat echt erg leuk was om te zien. Verder zijn we iets beneden Rotorua naar een thermisch gebied gegaan waar we vooral gekleurde meren konden bekijken: een grasgroen, neon-geel meer en zelfs een blauw meer met een oranje rand. Het was heel gaaf om te zien.

De week erna zijn we gaan winkelen in een groot overdekt winkelcentrum en zijn we naar Rangitoto Island gegaan. Dit was een mooi eiland met veel vulkanisch as, lava grotten en een prachtig uitzicht vanaf de top van de berg. Het was een mooi uitzicht en ik heb er goed van genoten. Afgelopen weekend zijn we naar Tree Adventures geweest waar je van boom naar boom klimt door op bijvoorbeeld planken of touwen te lopen. Het regende de hele dag, maar toch hebben we ons goed vermaakt!

Aankomend weekend staat weer een weekendje weg op de planning. Waarschijnlijk ook het laatste weekendje, want mijn avontuur in NZ zit er over 2 weken alweer op. Het gaat zo snel, veel te snel! Cheers!

  • 25 Juni 2015 - 07:10

    Stef:

    En ná jou avontuur in NZ, begint natuurlijk "ons" 3-weekse avontuur in NZ! :)

  • 25 Juni 2015 - 09:56

    Laura:

    Wauw, echt Super gaaf Emmy! Wat een avontuur, maar zoveel ervaring rijker weer! Nog genieten van de komende weken :D

  • 01 Juli 2015 - 19:14

    Ed En Marieke:

    Hoi Emmy,

    Bij ons is het zeker niet freezing. Morgen wordt het maar liefst 38 graden. Dat wordt puffen. Volgens mij maak jij down under een geweldige tijd mee. We zijn zeer benieuwd naar de foto's. Geniet er nog maar van en zeker de laatste 3 weken samen met Stef.

    Groetjes Ed en Marieke .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Emmy

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 6259

Voorgaande reizen:

03 April 2015 - 12 Juli 2015

Internship Auckland

Landen bezocht: