Lang weekend in Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu Lang weekend in Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Emmy Sommers - WaarBenJij.nu

Lang weekend in Coromandel

Door: Emmy Sommers

Blijf op de hoogte en volg Emmy

04 Juni 2015 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Ondertussen is er alweer bijna een werkweek voorbij, maar het weekend daarvoor was weer een geslaagd weekend! Maandag was het Queen-birthday dus hadden we een dagje vrij. Omdat we een lang weekend hadden, waren we van plan om een rondje te gaan maken door het gehele schiereiland Coromandel. We wilden graag beginnen met de Pinnacles track, een hike richting het topje van de hoogste berg van het the Coromandel Forest: The Pinnacles. De hike duurt 2 dagen waarbij je 's nachts kunt slapen in the Pinnacles Hut, die vlak voor the Pinnacles ligt. Omdat deze zaterdag op zondag en zondag op maandag de hut vol was, hebben we van onze stagebegeleider vrijdags vrij gekregen: Chil! Vrijdag zijn we dus met slaapzak, eten en heel veel kleren 800 m naar boven geklommen. Het was een mooie route, met kleine watervallen, rivieren en bijzondere rocky stairs. Zodra we bij de hut waren, hebben we onze spullen gedropt en zijn we de Pinnacles opgegaan: Let's go! De weg het hoogste puntje was heel avontuurlijk, behalve trappen moesten we ook door middel van stenen en handvaten ons naar boven trekken. Bovenop de top zaten we helemaal tussen de wolken en zagen we helaas geen uitzicht meer. Na een nachtje slapen in de hut, waar het 2 graden was snachts, zijn we vroeg opgestaan om op de Pinnacles de sunrise te zien. En dat was zo mooi! Het was helder weer en vanaf rotsen op het hoogste puntje zag je de zee en alle bergen om ons heen. Het was echt prachtig om te zien!

Na een lange wandelweg naar beneden zijn we door gereden naar Coromandel Town. Waar we geslapen hebben bij de ouders van een collega van the FoodBowl. Ze hadden zoveel verhalen, het was echt erg leuk om daar te verblijven! De volgende dag zijn we naar Cathedral Cove gegaan, een grote rots waar een gat beneden in zit. Ook dat was weer indrukwekkend om te zien. Ook dit weekend was weer een geslaagd weekend, een weekend van veel in de auto zitten (Van Auckland, naar Thames, naar Coromandel Town, naar Whitianga, naar Hahei, naar Tairua, naar Auckland) en met als hoogtepunt het ongelooflijk mooie uitzicht vanaf the Pinnacles.

En de maand Juni is ingegaan en dat betekent dat ik samen met mijn huisgenootjes mee ga doen aan 'Junk Free June'. We gaan hieraan mee doen om geld op te halen voor het kankerfonds. Als jullie ons willen sponsoren, zouden wij dat erg waarderen! THANKS! https://www.junkfreejune.org.nz/participants/piene-emmy-and-melanie-new-zealand

Dit weekend is ook alweer helemaal volgepland: 80's party, hopelijk skydiven, Thermal Wonderland en maori-cultuur snuiven. Hoe dat is geweest, horen jullie wel weer van me!